Дидактичний матеріал
Дидактична гра: "Знайди пару”
Мета:
закріпити уміння дітей читати склади, та складати з них слова; Розвивати техніку поскладового читання; виховувати уважність.
Обладнання: картки зі складами.
Хід гри
Вихователь ділить дітей на дві команди. Всім дітям роздає картки зі складами і пропонує знайти кожній дитині пару з другої команди так, щоб у них зі складів утворилося слово.
Ускладнення: Поступово збільшувати кількість складів у слові.
Дидактична гра: "Збери гриби”
Мета:
вчити дітей розрізняти і називати букви, знаходити їх в складах, вправляти у читанні складів; розвивати мислення і виховувати уважність.
Обладнання: кошики на яких написані букви, і гриби на яких написані склади.
Хід гри
Вихователь пропонує дітям відправитись по гриби, роздає дітям кошики і просить їх знайти гриби, які можна зібрати саме в цей кошик. Якщо на кошику написана буква О, то в нього можна збирати гриби, на яких написані склади саме з буквою О.
Н – знайти гриби;
С – знайти гриби, пояснити свій вибір;
В – назвати інші склади із загаданою буквою.
Дидактична гра: "Знайди вивчену букву”
Мета:
вправляти дітей в знаходженні знайомих букв, розвивати самостійність у виконанні завдань; виховувати уважність.
Обладнання: картки з написаними буквами.
Хід гри
Вихователь роздає дітям картки, на яких написані букви і пропонує розглянути їх та знайти ту букву, яку назвав вихователь. Дитина знаходить букву і закреслює її.
Н – знайти букву і закреслити її;
С – знайти букву і сказати на що вона схожа;
В – підібрати слова, які дружать з цією буквою.
Дидактична гра: "Склади букву”
Мета:
вчити дітей в розрізняти і називати знайомі букви; закріпити уміння дітей складати геометричні фігури з частин різної величини; розвивати логічне мислення і виховувати самостійність.
Хід гри
Вихователь роздає дітям конверти, в яких букви розрізані на кілька частин і пропонує дітям скласти букву і назвати її.
Н – скласти 2 букви;
С – скласти 3 букви;
В – скласти 4 букви.
Дидактична гра: "Знайди пару”
Мета:
закріпити уміння дітей читати склади, та складати з них слова; Розвивати техніку поскладового читання; виховувати уважність.
Обладнання: картки зі складами.
Хід гри
Вихователь ділить дітей на дві команди. Всім дітям роздає картки зі складами і пропонує знайти кожній дитині пару з другої команди так, щоб у них зі складів утворилося слово.
Ускладнення: Поступово збільшувати кількість складів у слові.
Дидактична гра: "Знайди пару чобіток"
Мета:
вправляти дітей у розпізнаванні букв та читанні слів; розвивати увагу; виховувати бажання навчитись читати.
Хід гри
Вихователь говорить дітям про те, що кіт в чоботях загубив свої чобітки і просить дітей допомогти йому. У кожної дитини є конверт з чобітками, потрібно з них найти пару, тобто два чобітка, на яких написані однакові склади і прочитати їх.
Н – знайти пару, назвати знайомі букви, прочитати склад;
С – знайти пару, прочитати склади на інших чобітках, придумати слова з даними складами;
В – знайти пару, прочитати склади на всіх чобітках.
Дидактична гра: "Слово-лабіринт”
Мета:
продовжувати навчати дітей читати слова різної довжини; розвивати мислення, виховувати уважність;
Обладнання: картки з лабіринтом слів.
Хід гри
Вихователь виставляє картку, просить дітей назвати букви, пропонує знайти початок і прочитати слово, рухаючись лабіринтом.
Ускладнення: Поступово збільшувати кількість букв у слові.
Дидактична гра: "Не гадай, а прочитай”
Мета:
продовжувати вчити дітей читати слова, співвідносити їх з певним предметом, розвивати мислення, швидкість читання, виховувати уважність.
Обладнання: картки зі словами, предметні картки.
Хід гри
Вихователь роздає дітям картки, пропонує розглянути їх, назвати предмети, які можна положити, чи поставити в глечик, коробку, сумку тощо, а потім пропонує дітям не гадати, а прочитати слова, з яких діти дізнаються, що ж всетаки знаходиться у великих предметах.
Ускладнення: Збільшувати кількість слів для читання.
Дидактична гра: "Яка буква зайва?”
Мета:
вправляти дітей, у розрізнянні і називанні букв, розвивати мислення, пам’ять, виховувати самостійність.
Обладнання: картки з зображенням букв.
Хід гри
Вихователь на дошці виставляє картку з буквами, діти повинні уважно розглянути і назвати зайву букву.
Ускладнення: Поступово збільшити кількість букв.
Дидактична гра: "Капітани”
Мета:
закріпити знання дітьми цифр і букв, вчити складати з букв слова і читати їх; розвивати швидкість, виховувати наполегливість.
Обладнання: картки з зображеннями човнів.
Хід гри
- Діти уявіть себе на мить капітанами кораблів, які сьогодні змагаються у швидкості. Кожен корабель має назву, спробуйте її розшифрувати. Переможе той корабель, капітан якого найшвидше розгадає назву.
Ускладнення: збільшувати кількість букв у словах – назвах.
Дидактична гра: "Замасковане слово”
Мета:
закріпити в пам’яті дитини візуальні образи букв та їх сполучень; розвивати пам’ять; виховувати старанність.
Обладнання: картки зі словами, прочитати які важко через різноманітні лінії.
Хід гри
Гру можна супроводжувати такою історією: «Один злий король писав свої секретні укази так, щоб ніхто не зміг їх прочитати, і викрити цього короля зможе лише той, хто навчиться читати замасковані ним слова. Спробуй, раптом ти зможеш це зробити».
Дидактична гра: "Де друга половинка слова?”
Мета:
закріплювати вміння дітей складати слова з двох частин; вдосконалювати техніку читання; розвивати логічне мислення; виховувати самовтійність.
Матеріал: картки, на яких написані частини слів.
Хід гри
Вихователь висипає з коробки всі картки і повідомляє, що в лісі зайчик вчився писати, але писав він на маленьких клаптиках паперу, на яких вміщалась лише частина слова. Налетів вітер і змішав всі клаптики. Давайте допоможемо зайчику знайти початок і кінець слова (початок слова завжди з рискою, а кінець без неї).
Дидактична гра: "Зачаровані картки”
Мета:
вправляти дітей у розпізнаванні букв та читанні слів; розвивати логічне мислення; виховувати зосередженність.
Матеріал: картки з написаними словами, які наполовину закриті.
Хід гри
Вихователь роздає дітям картки і пропонує подумки дописати верхню, або нижню частину букв і назвати зачароване слово.
Дидактична гра: "Склади квітку”
Мета:
вправляти дітей у читанні слів різної складності, та умінні виділяти перший звук у словах, співвідносити його з буквою; розвивати фонематичний слух, виховувати любов до природи.
Обладнання: серединки квіток з написаною буквою, пелюстки зі словами.
Хід гри
Вихователь звертає увагу на килимок, і пояснює дітям, що на галявині сумують серединки від квітів. Сильний вітер відірвав пелюстки і переплутав їх. Пропонує дітям повернути кожній квітці її пелюстки. Діти повинні взяти пелюстку, прочитати слово, яке на ній написане і покласти пелюстку біля відповідної серединки.
Ускладнення: Вихователь пропонує квіти з більшою кількістю пелюсток, та слова з більшою кількістю складів.